2019 SOSYAL MEDYA TRENDLERİ

Sosyal medya sürekli değişmektedir. Yeni platformlar, farklı tüketim alışkanlıkları veya çeşitli iletişim şekilleri olsun, Facebook, Instagram, WhatsApp gibi sosyal medya platformları her zaman, platformlara farklı boyutlar ekleyen yenilikçi özellikler veya avantajlar sağlamayı hedeflemektedir. Bu değişiklikler yalnızca kullanıcıların favori markalarıyla çevrimiçi olarak farklı şekillerde etkileşimde bulunmalarına yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda pazarlamacılara kitlelerini bir dizi araç ve taktikle büyüleme şansı tanımaktadır. Pazarlamacıların oyunun ilerisinde kalması ve kendilerini en yeni sosyal medya pazarlama trendlerine ve gelecekte de bu konulara dahil etmelerini sağlamak çok önemlidir. Bu nedenle, çevrimiçi platformlardan en iyi şekilde yararlanmak için gereken teknoloji ve becerilerle donatabilirler. YouTube, kendi kullanıcı kitlesi için orijinal video içeriği oluşturma şansı veriyor. Bu video platformlarında varlıklarını hissettirmek suretiyle pazarlamacılar, bir kitleye sahip olma ve ilgi duyma konusunda elde edilen verimli sonuçlardan gerçekten yararlanabilmektedir. Canlı video, özellikle YouTube'da bir süredir olan bir sekmedir, günümüzde Instagram, pazarlamacıların 2019'da dikkat etmesi için önemli bir fırsat oluşturmuştur. Canlı video etkileşimi, pazarlamacılar için iletişimi güçlü bir araç haline getirmektedir. İzleyicileri ile etkileşim kurmak ve bir marka ile takipçileri arasındaki ilişkiyi güçlendirmek için kullanılmaktadır. Daha fazla cihaz ve platform videoyu ve özellikle de canlı videoyu destekledikçe, markaların bir video stratejisine sahip olması zorunlu hale geleceği gözüküyor. Hikaye özelliği ve sosyal ağlar boyunca geçici içeriklerin yükselişi, Snapchat hikayelerini ele geçiren Instagram ve Facebook hikayeleriyle ve yaklaşık 400 milyon günlük kullanıcıya ulaşan Instagram hikayeleri 2018'de çok popüler hale gelen önemli bir gelişmedir. Entrepreneur'a göre, 200 milyon Instagram kullanıcısı her ay Instagram Hikayesini kullanmaktadır. 

 

Gizlilik ve kişiselleştirme arasında geçiş - Gelişmiş müşteri deneyimi

 

Sosyal medyada kaygı ve karışıklığa yol açan çevrimiçi veri gizliliği konusu, markaların veri toplama yöntemlerinde ve çevrimiçi iletişimde daha şeffaf olmasını teşvik etse de, bir şekilde var olmaya devam edecektir. Hootsuite'de Sosyal Pazarlama Kıdemli Müdürü Eva Taylor, 2019 için önemli bir trendin, müşteri takibinin kişiselleştirilmesi olduğunu ve davranışsal takip yoluyla çevrimiçi veri toplama ile el ele gittiğini savunmaktadır. İnternet, mahremiyet konusunda kayda değer endişeler uyandırmakta ve veri korumasını kilit bir konu haline getirmektedir. 2019 ve sonrasında sosyal geleceğe baktığımızda, kazanma ihtimali en yüksek olan markalar, işlerinin merkezinde kişiselleştirme ve müşteri deneyimi yaratan markalardır. Pazarlama kanallarını düşünürken, sosyal medya, tek bir iletişimde ölçeğe izin verme yeteneğiyle benzersizdir. Her deneyimin kişisel ve kişiselleştirilmiş hissetmesini sağlamak için teknoloji ve verileri nasıl yaratıcı bir şekilde kullanıyorlar..

Yapay Zeka (AI) odaklı müşteri hizmetleri

Sohbetlerden sosyal medya reklam optimizasyonuna kadar, Google, Amazon ve Facebook gibi platformlar, özellikle çevrimiçi müşteri hizmetleri biçiminde müşteri etkileşimini geliştirmek için Yapay Zeka (AI) kullanmaya çabalamaktadır. 2018'de, Yapay Zeka (AI) güdümlü iletişimdeki büyüme yadsınamazdı ve Hootsuite, 2020'ye kadar tüm müşteri hizmetleri etkileşimlerinin % 85'inden fazlasının Yapay Zeka (AI) botları tarafından destekleneceğini öngörmektedir. Millennials, chatbot tabanlı müşteri deneyimlerinin en hızlı adaptörleri gibi görünmektedir. Huffington Post'a göre, bin yıllık nüfusun % 60'ı zaten chatbots kullanıyor ve % 71'i de kullanmayı denemek istediklerini ima ediyor. 2019'da, daha fazla marka, çevrimiçi müşteri hizmetleri uygulamalarını güçlendirecek ve hatta, WhatsApp gibi çevrimiçi hizmet sunabilmek için müşteri hizmetleri için daha etkili bir teknoloji sunabilecek yeni platformlara geçeceği öngörülmektedir. 

Sosyal TV ve dikey videoların yükselişi

Bu alandaki en büyük gelişme, uzun soluklu video içeriğinin sosyal medya platformlarındaki diğer videolardan farklı bir formatta yayınlanması için kullanılan bir televizyon özelliğidir. IGTV gibi sosyal TV ve dikey videoların yükselişi, daha fazla markayı mobil kullanım için farklı video içeriğinin çeşitliliği ve yeniliği anlamına gelen yayıncılar olmaya teşvik edecektir. Instagram'da, Instagram, "Instagram'da değil, videoların bir dakika ile sınırlı olmadığı" vurgulanmıştır. Bunun yerine, her televizyonun bir saat kadar sürmesi, farklı kanallarla geleneksel TV'ye benzeyen bir platform olarak IGTV kurulması. sadece Instagram kullanıcıları için. Bunlar gibi özellikler, 2019'da kullanıcıların popülerliğini artırarak sosyal medya pazarlamanın yeni yollarını açmaya devam edecek. Social Media Examiner'in etkili 2018 raporunda, görüşülenlerin % 66'sı, 2017'den bu yana % 54'ten fazla bir topluluk olarak bunu kullanmaktadır. 


Organik erişim

 

Son olarak, sosyal medya platformlarında organik erişim de değişiyor. 2018 yılının başlarında Facebook, kullanıcıların arkadaşlarından ve ailelerinden daha fazla içerik görmesini ve markalardan ve sayfalardan daha az içerik görmesini sağlamak için algoritmasında önemli değişiklikler yaptığını duyurmuştur. Sonuç olarak, etkili bir organik erişim yöntemine sahip olan markaların yer aldığı markalar, bu algoritma değişikliği ve organik erişimden yararlanmayan markalar nedeniyle daha büyük bir kayıpla karşılaştıklarında görüş ve katılım açısından aşırı düşüşlerle karşı karşıya kalmamıştır. Bu, pazarlamacıların sosyal medya platformlarında organik erişimini arttırmak için sosyal medyada kullandıkları belki de 2019'da büyüme ve odaklanma için önemli bir alanı vurgulamaktadır. Yukarıda bahsedilen tüm farklı eğilimler, sosyal medyada daha ilgi çekici tüketici ilişkileri oluşturmanın temel yollarını etkili bir şekilde tanımlamaktadır ve bu da markanızın, gerçek ilgi ve tüketici ihtiyaçlarını çağrıştırarak markanızın organik varlığını çevrimiçi olarak artırmasına yardımcı olacaktır. Google AdWords gibi arama motorları aracılığıyla reklamları kullanan daha fazla işletme ile 2018, belirli anahtar kelimeler için en rekabetçi teklif verme savaşını ortaya çıkarmaktadır. İşletmeler teklifleri önemli ölçüde değiştirmeye ve bazı durumlarda günlük olarak rekabette kalmaya devam etme şansına sahiptir. Markanızı çevrimiçi tanıtmak için Blogger'ları ve çevrimiçi etkileyicileri kullanın. Ayrıca, sosyal medyada daha fazla pazarlama nitelikli müşteri adayı oluşturmak için sanal gerçeklik ve videonun yakında sosyal medyayla entegre olacağını düşündüğünüz özellikler kullanmaya başlayın. 

 

 

Kaynak: Tıklayınız