AKILLI HAVA ALANINDA NESNELERİN İNTERNETİ KULLANMAK

Akıllı Havalimanları bölgesel iş geliştirme direktörü ve Orange Business Services'te IoT olan Pablo Olivera Brizzio, modern dijital iş mükemmelliği modeli için neden bir zorunluluk olduğunu açıklamaktadır. 

Neden Önemlidir?

IoT (Internet-of-Things) terimi 1999'dan beri teknoloji hızla gelişmekte ve yıllar içinde olgunlaşmaktadır. Kavrama aşina olmayanlar için, anlaması gereken temel fikir, günlük yaşamımızda bizi çevreleyen tüm nesnelerin (duvarlar, araba, çöp kutuları, kalp pili vb.) “Canlı” hale gelmesi ve gömülmesiyle akıllı hale gelmesidir. Her veriyi akıllı kararlar vermek için toplayan ve işleyen, her yerde bulunan bir ağa rapor veren gelişmiş düşük güç sensörlerine sahiptir. Başlıca araştırma şirketleri 2020 yılına kadar 20 ila 30 milyar arasında bağlı cihaz olacağını, çevremizi izlediklerini ve hatta HealthMajor araştırma şirketlerimizin 2020 yılına kadar 20 ila 30 milyar bağlı cihaz arasında olacağını tahmin ettiklerini tahmin etmektedir. Gerçek değerin IoT cihazlarının kendisinde değil, kuruluşların iş süreçlerinin performansını olumlu bir şekilde dönüştürmelerini sağlayan büyük veri analizi analizleri üzerinde yer aldığının bilinen bir gerçektir. Yine de, sektörler arasında, bu teknolojinin gerçek erişim ve etkilerinin sınırlı bir anlayışı ve iş performansı üzerindeki doğrudan etkisi gibi görünmektedir. CFO’nun standart mali döngülerin ötesinde yıkıcı inovasyonun gerçek değerini derinlemesine anlama ve diğer kilit noktaları arasında örgütleri içinde ileri görüşlü değişim liderleri ile güçlü bir uyum sağlama yeteneği vardır. Bu nedenlerden dolayı ve akıllı havaalanlarına kısmi bir paralellik olarak, akıllı şehirlerin, sadece hükümet yetkililerinin doğrudan programa dahil olduğu ve programın başarısı ile ilgilenen ve bir katalizör ve eylemci olarak hareket eden, net bir şekilde ortaya koydukları ülkelerde ve alanlarda çok iyi çalıştığı kanıtlanmıştır. Bu hatlar boyunca, gelişmiş ekonomilerde, yerel otoritelerle ittifaklar ve uyumluluk ne kadar güçlüyse, başarılı ve ölçeklenebilir IoT programlarını uygulama şansı o kadar fazla olmaktadır. Teknik yönler ve konuya farklı yaklaşımlar konusunda sağlıklı tartışmalar olabilse de, konunun özü artık teknoloji ile ilgili değildir; Farklı paydaşların, müşterileri için sunmak istedikleri deneyim türünü açık bir şekilde tartışması, ilgili taraflar için getirdiği güvenlik, güvenlik ve ticari faydaları göz önünde bulundurması gerekmektedir. Coğrafyalar, kültürler ve şirketler arasında, iş mükemmelliği çerçevesi üzerinde uygulanacak herhangi bir görüş birliği yoktur; bazıları ise, Baldridge'in diğerlerinin yanı sıra, Avrupa Kalite Yönetimi Vakfı ya da Avustralya Mükemmellik Çerçevesini tercih etmektedir.

 

Ancak, hepsi temel bir ilkeye katılıyorlar; Müşteri yönetim odağını, modelin önemli bir dayanağı olarak yerleştirmek. Daha sonra, bu çerçevelerden herhangi birini uygulamak isteyen herhangi bir kuruluş için gündemde, kesintisiz ve hoş bir müşteri yolculuğuna yardımcı olan teknolojilerin ön plana çıkması mümkün olacaktır. Bir kişinin ihtiyaçlarını önceden tahmin eden IoT ve Yapay Zeka (AI) sistemleri her zaman bilim kurgu filmlerinin alanı olmuştur, ancak bunu gerçeğe dönüştürmek için günümüz teknolojilerinin (IoT, veri analizi, blok zinciri, AI, VR, AR vb.) Yeterince anlayışı vardır. Dünyanın dört bir yanındaki havalimanlarından ve havayolu şirketlerinden gelen vizyoner liderler şimdiden anlamaya başlanmıştır. Günümüz yolcularının ve müşterilerinin tüm ihtiyaçlarını karşılamadan kapsamlı bir dijital iş mükemmelliği programının tam olarak sağlanamadığı görülmektedir. Kullanıcı yolculuğunun en doğru aşamasında, üstün ve kişiselleştirilmiş bir deneyim sağlamak için tasarlanan akıllı bir havaalanı ekosistemi bugün büyük havaalanlarında ve hava yollarında mümkün ve iyi durumda ilerlemektedir.

 

Kaynak: Tıklayınız