AVRUPA IOT EKOSİSTEMİ & 5G PARA KAZANMA FIRSATI

5G, operatörler bir sonraki büyüme dalgasını dört gözle beklediğinden, Telekom endüstrisindeki en son haber olmaktadır. 5G'nin, sektörü önümüzdeki birkaç yıl içinde yeniden büyüme yörüngesine geri getiren yeni yatırımları tetikleyeceğini umulmaktadır. Yeni 3GPP standartları, 5G SA (Bağımsız) standartların ve çeşitli ülkelerin 5G için açık artırma spektrumunun onaylanmasının duyurulduğunu, sektörün 5G ticarileştirmeye doğru konumlandığını göstermektedir. AT & T, Verizon, China Mobile ve SK Telecom gibi önde gelen operatörler, 2018'in sonuna kadar 5G hazır ekipman ve akıllı telefon dağıtmak için altyapı ortaklarıyla birlikte çalışmaktadır. Çin, Amerika Birleşik Devletleri, Güney Kore ve Japonya 5G hazırlık ve erken aşamada başı çekiyor. Avrupa ve Güney Asya'daki diğer ülkeler, 2020 yılına kadar 5G'yi uygulamaya koymayı planladıkları ve önümüzdeki üç ila beş yıl içinde dağıtımları hızlandırıp ölçeklendirmeyi planladıklarından çok uzak değillerdir. Yüksek bant genişliği, ultra düşük gecikme süresi ve dinamik ağ dilimleme yetenekleriyle 5G, operatörlerin sadece çeşitli yeni hizmetler sunmalarını değil aynı zamanda dijital değer zincirinde farklı roller oynamasını sağlar. Operatörler, iş modellerini yeniden gözden geçirme ve değer yaratma, değer dağılımı ve değer yakalamada nasıl katılmak ve kolaylaştırmak istediklerini anlama fırsatına sahiptir. Tüm yaşam döngüsüne etkin katılım, 5G etkin dijital dünyada operatörlerin başarısını belirleyecektir. Operatörler, dikey sektörler için bağlantı sağlayıcı, gelişmiş mobil geniş bant sağlayıcı, ağ ve altyapı hizmeti sağlayıcısı, platform sağlayıcısı ve / veya çözüm sağlayıcısı rolünü oynamayı seçebilir. Değer zincirine nerede katılacağına karar verildikten sonra, bu kararın desteklenmesi için ilgili alanlarda bina kabiliyetleri ve verimlilikleri ile ilgilidir.

Kaynak: Huawei XLabs

B2B ve IoT, 5G için en büyük pazar potansiyelini sunuyor..

5G kullanım durumları, B2C, B2B, B2B2X ve IoT pazar segmentlerinde çözümler sağlamak için gerçekleştirilebilir. B2C pazarında, operatörler yüksek çözünürlüklü video (TV, film, canlı spor) veya ev güvenlik çözümleri gibi hizmetleri doğrudan son tüketicilere sunmaktadır. B2B pazarında, operatörler, hizmetlerin tipik olarak işin çalışanları tarafından tüketildiği işletmelere (KOBİ'ler, büyük şirketler) hareketlilik çözümleri ve Bulut hizmetleri gibi hizmetleri sunmaktadır. B2B2X pazarında, stadyumdaki yüksek tanımlı video servisi gibi hizmetler stadyum operatörleri gibi işletmelere sunuluyor ve bu sayede birinci sınıf müşterilere hizmet sunuyor. Burada birinci sınıf biletle birlikte premium müşteri, VR / AR deneyimi ile kayıp anları ve hakem kararlarını görmeye başlar. IoT pazarında, operatörler, endüstriye özel ekosistemlere katılarak ve yeni işletmelerin yeniliklerine katılarak bağlı otomobiller, akıllı araçlar ve uzaktan cerrahi uygulama türleri gibi birkaç dikey sektörde kullanım olanağı sunmak için düşük gecikme süresi, yüksek güvenilirlik, yüksek bant genişliği ve devasa bağlantı yeteneklerinden yararlanabilirler.Tüketici pazarı (B2C), ev güvenliği ve otomasyonu tarafından yönlendirilen maksimum bağlantılara karşılık gelirken, kurumsal pazar (B2B), IoT hizmetleri harcamalarının % 90'ından fazlasını karşılayacaktır. Yüksek pazar potansiyeline sahip ilk 5G hizmetlerinden bazıları ultra yüksek çözünürlüklü TV, IoT bağlantılı cihazlar, akıllı yardımcı program, P2P transferleri veya mCommerce, uzaktan hasta yönetimi, Bulut bilişim sistemleri ve depolama, Canlı akış etkinlikleri ve birinci sınıf Bulut VR'dır. Bununla birlikte, bu hizmetler Huawei XLabs'ın bulgularına göre dağıtıma hazır olma bakımından farklı olgunluk aşamalarındadır ve aşağıdaki resimde gösterilmiştir. Örneğin, "Premium bulut VR" gibi hizmetler hala erken prototip aşamasındadır. Sonuç olarak, kısa ve orta vadeli fırsatların çoğu önümüzdeki 2-3 yıl içinde herhangi bir kitle elde etmeye başlamayacaktır. 5G, kapsama alanı, bina içi penetrasyon veya konut ve iş erişimi açısından potansiyel olarak aynıdır, ancak daha fazla bant genişliği ve kapasite sağlamaktadır. Müşterilerin daha hızlı ağlar veya hatta kendi özel ağları için ne kadar ödeme yapmaya istekli olduklarını, geçmişte çevirmeli, ADSL, kablo ve Ethernet bağlantıları ve bunlarla bağlantılı hızları ile gördüğümüz kadar sınırlıdır. Para kazanma potansiyeli, daha fazla hizmetin ve uygulamanın farklı "dilimlere" dayalı olacağı konusunda gerçekten daha fazladır. Böylece para kazanılabilir (Örneğin, fiber üzerinden dijital kanal). "Dilimler" dışında, operatörler etkili para kazanma modelleri oluşturmak için diğer benzersiz güçlerden yararlanabilir. Göz önünde bulundurulması gereken bazı para kazanma modelleri şunlardır:

 

Operatörler, B2B segmentlerinde prim çeken yüksek QoS ile Hizmet, Ağ, Bilgi yayını, Bulut hizmeti gibi hizmetler sağlayabilir.

 

Operatörler, çeşitli mikro servisler için platform sağlayıcıları olabilir ve gerektiğinde bunları sağlayarak düşük gecikme sağlar. Bu modelle, uygulama geliştiricileri ve satıcıları, uygulamalarının nasıl gerçekleştirileceğini ve bağlantı sağlayıcısının bunu gerçekleştirmesini nasıl sağlayacağını basitçe tanımlayabilir. Operatörler, geliştiricilerin milyonlarca hatta milyarlarca cihaza bağlanan uygulamalarından para kazanmalarını ve böylece geliştiricilerin ve bu cihazların son kullanıcılarının gelirlerini güvence altına alabilmelerini sağlayabilir. Altyapıdan yararlanarak, karmaşık ortaklıklar ve gelir paylaşım modelleri ile ekosistemler kurarak dikey endüstriyel çözümler sunulabilir. Başarının anahtarı, ekonominin hem operatörler hem de ekosistemdeki diğer katılımcılar için hızlı bir şekilde piyasaya yararlı çözümler getirmesi için çalışmasını sağlamaktır. 5G, operatörlerin basitçe bağlantı sağlayıcı olmaktan ziyade, gelir paylaşım türü modellerle hizmet tarafından oluşturulan değerinden para kazanmaları için fırsat yaratır. Yüksek çözünürlüklü içerik gibi yeni dijital servislerdeki reklamlar, operatörler için yeni para kazanma fırsatları sunar. Bu para kazanma modelleri, tek seferlik ücretler, abonelik ücretleri (yinelenen gelir), kullanım bazlı ücretler, API temelli ödemeler, ücretler ödendiğinde öde (yalnızca hizmet kullanıldığında ödeme), freemium ücretleri (temel ödemeler) gibi farklı fiyatlandırma modelleri tarafından desteklenmelidir. ücretsiz ancak gelişmiş hizmetler için ödeme) ve sponsorlu veri ücretleri (üçüncü taraf sponsoru, müşterinin Facebook gibi üçüncü taraf hizmetlerini kullanması şartıyla temel hizmet ücretleri için ödeme yapmaktadır). Önümüzdeki 2 ila 5 yıl boyunca, 5G sunumunun hızı artacak ve operatörlerin iş alanlarını genişletme ve dijital değer zincirine katılma fırsatı sunacaktır. Ancak, işletmeciler şimdi hazırlamalı ve yeni fırsatlardan yararlanmaya ve faydaları toplamaya hazır olmalıdır. Gelir yönetimi sistemlerinin dilim yükleme, çapraz dilim korelasyonu, ultra düşük gecikme işlemleri için gerçek zamanlı ücretlendirme, devasa bağlantılar ve kullanım olayları, ekosistem toplam faturalandırması ve kenar özelliklerinde faturalandırmayı desteklemesi gerekmektedir. Platform, inşaat sektörüne özgü eko-sistemleri desteklemeli ve gerçek zamanlı ve talep üzerine yeni ve karmaşık iş modellerine destek ile yeni değer elde etmelidir. Sağlam yerleşim ve politika yönetimi sistemleri ekosistemleri ve yeni iş modellerini etkinleştirmek için kritik öneme sahiptir. Analytics, istihbarat, eyleme dönüştürülebilir bilgiler ve otomasyon, işletmenin tüm katmanlarına yerleştirilmelidir. İstihbarat ve otomasyon 5G için verimli iş operasyonlarını desteklemektedir. Bulut-yerel pazar evrimini yansıtan operatörler, mikro-hizmetler ve konteyner tabanlı hizmet tasarımı ve dağıtım ilkeleri ile bulut-yerel mimariyi desteklemek için kendilerini dönüştürmelidir. Bulut yerel mimarisi, verimli dijital hizmet tasarımı ve hızlı TTM'yi gerçekleştirmek üzere teslimat için çevik, sürekli entegrasyon / kesintisiz teslimat ve DevOps tasarım süreçleri ile desteklenmektedir. Değişken aktivite seviyelerini taşıyıcı sınıf güvenilirliği ile destekleyerek talep üzerine ölçeklenebilirler. Esnek sistemler, çevik operasyonlar ve yeni dijital zihniyet ile birleştirildiğinde güçlü ağ kapasitesi, operatörlerin dijital dönüşümü destekleyen yeni bir verimlilik ve işletim maliyeti seviyesinde performans göstermelerini sağlayabilir. operatör iş. Bu nedenle, 5G, Telekom operatörlerinin tam potansiyelini gerçekleştirmek için daha büyük dijital dönüşüm gündemini hızlandırmak için bir katalizör görevi görmektedir.

 

Kaynak: Yathish Nagavalli, Chief Enterprise Architect, Huawei Software 12 September 2018