BANKACILIKTA YAPAY ZEKA (AI)

Facebook ve Microsoft gibi büyük şirketler, sadece arayüzün kendisi için değil, Yapay Zeka (AI) tarafından yönlendirilen kullanıcı arayüzleri kavramına da yüksek bahis yapmaktadır. Google ve Microsoft, halihazırda kullanıcıların alışkanlıkları ve programlarıyla ilgili giderek daha fazla bilgi sahibi olan akıllı telefonlarda sırasıyla Google Now ve Cortana adında dijital yardımcılar sunmaktadır. Amazon, Echo adında, başka şeylerin yanı sıra müzik çalan, kitapları sesli okuyabilecek ve Amazon aracılığıyla ürün satın almaya yardımcı olabilecek Alexa özelliğine sahip bağımsız bir cihaz satmaktadır. 

 

Finansal hizmetler perspektifinden Yapay Zeka (AI)’ya bakalım…

Son zamanlarda Mondo Hackathon'undan bazı ilginç örnekler ortaya çıkmış olsa da, bazı banka dışı fintech girişimleri Cleo ve Penny gibi akıllı uygulamalar başlatmaktadır. Santander SmartBank Uygulamasına, banka hesaplarına doğrudan soru sorma yeteneğini de eklendi. Sesli yardım servisi, belirli bir ücretle ilgili ayrıntıları bulmak için işlemleri yapabilir ve kullanıcı isteklerini işleyebilir. Gelecek sürümler, sesli özellikli ödemeleri, hesap uyarılarını, çalıntı ve kayıp kart raporlarını ve kullanıcıların harcamalarına daha derin bakış açıları eklemeyi vaat etmektedir.

İngiltere merkezli, mobil banka olan Atom Bank, Xeros'tan WDS Sanal Aracı yazılımını mobil uygulamasına dahil ettiğini açıklamaktadır. Makine Öğrenim (ML) yazılımı, müşterilere uygulamada destekli self servis için aracı benzeri bir seçenek sunmayı hedeflemektedir. İsveç, Estonya, Letonya ve Litvanya'da bulunan Swedbank Group, Swedbank müşterileri ve hizmetlerine yönelik self servis yetenekleri ve bilgilere hızlı ve kolay erişim sağlamak için insani ve konuşmacı bir müşteri hizmetleri deneyimi sunan akıllı bir sanal asistan olan Nina'yı kullanmaktadır. Bu örneklere rağmen, çevrimiçi varlıkları olan geleneksel bankaların, müşterileri genellikle bir çağrı veya canlı sohbet yoluyla müşteri hizmetleri temsilcilerine ulaşmak için etrafta dolaşmaya zorlama eğilimi olduğu gerçeği kalmaktadır. 

Finansal kurumunuza Yapay Zeka (AI) teknolojisi getirmeyi düşünüyorsanız - dikkate almak için neye ihtiyacınız var?

Doğal bir dil arayüzünün başarılı bir şekilde alınması büyük ölçüde faaliyet gösterdiğiniz pazarın kültürüne bağlı olacaktır. Uber DevEx'in Chris Conina'nın #ConvComm'a yaptığı çağrıda mesajlaşma, dünyayla etkileşim halindeki baskın model olabilir. Müşteri tabanınızla iletişim halinde olmak için iyi ve kolay bir yol gibi görünebilir, ancak bazı kontrollere hazırlanabilirsiniz. 

 

Kaynak:Tıklayınız