BLOCKCHAIN, GOOGLE’IN REKLAM EKONOMİSİNİ NASIL DEĞİŞTİREBİLİR?

 

Büyük teknoloji şirketlerinin ekonominin parçalarına, toplumun sosyal dokusuna ve demokrasiye yol açtığı zararlar üzerine yapılan son tartışmaların çoğu, medya kuruluşlarının çoğunun kurulduğu temele geri dönmektedir. Kullanıcılar Google ve Facebook gibi hizmetler ücretsizdir, çünkü kullanıcılar kendileri hakkında bilgi paylaşmaya isteklidirler, daha sonra gözbebekleri aramak için üçüncü taraflara satılmaktadır. Ürün, siz söylediğiniz gibi sizsiniz - platformlar mümkün olduğunca çok kullanıcı kazanmaya ve onlardan mümkün olduğu kadar fazla veri elde etmeye teşvik edilmektedir. Google, 2000 yılında yer satmaya başlayarak, şirketin inovasyonu, süreci otomatikleştirmek ve sıralamanın en üstünde bir çevrimiçi açık arttırma geliştirmektedir. 2002 yılında tanıtılan, otomatik reklamcılık veya AdWords, şirketi o yıl 400 milyon doları aşmıştır. 2017 yılında bu sayı 95 milyar doların üzerine çıkmıştır. Aynı dönemde Facebook’un reklam geliri 40 milyar dolara ulaşmıştır. Bu rakamlarla, Facebook, Twitter ve Google gibi teknoloji şirketlerinin işletmelerini uzun süredir var olan modellere dayandırmaları tamamen anlaşılmaktadır. Reklam, 100 yılı aşkın bir süredir kültürel kumaşın bir parçasıydı, ancak yeni nesil web servislerinin temelini oluşturacak mı? Kripto paralarla yapılan deneyler, 1970'lerin açık kaynak kodlu yazılım geliştirmelerine benzer bir “hareket” olma haliyle konuşmaktadır. İster bilgisayar, ister akıllı telefon olsun, yeni teknolojiler yeni yeteneklerin kilidini açar, bu da ürün ve hizmetlerin yeni yeniliklerin üzerine inşa edildiği anlamına gelmektedir. Örneğin akıllı telefon olmadan Uber oluşamazdı. Facebook olmadan Wooga olamazdı. Twitter olmadan Tweetdeck oluşamazdı. Bugün, akıllı telefonların ve sosyal platformların analogu dağıtılmış defter teknolojisi üzerine inşa edilen blok zincir ve kripto ağlarıdır. Blok zincir, her platformda olduğu gibi, diğerlerinin altta yatan altyapının üzerine inşa edilmesini sağlayan bir tasarım alanıdır. 70'lerin geliştiricilerinin web standartlarına ve güvenebileceği merkezi olmayan protokollere sahip açık ağlar üzerine inşa edildiği şekilde, Blockchain üzerinde çalışanlar bu kaliteye sahip ürün ve hizmetler üzerinde çalışmaktadır. Bunun da ek faydaları vardır: Tüketiciler ürünlere güvenebilirler ve yatırımcıların bu şirketleri, platformun kötü sonuçlara karşı güvence altına alacak mekanizmalara sahip olduğu bilgisiyle destekleyebilirler. Bu, reklamcılıktan ziyade, önümüzdeki on yılın gelişen platformlarının temelini oluşturmaktadır. 

 

Kaynak: Tıklayınız