BLOCKCHAIN TEKNOLOJİSİ İLE LÜKS EŞYA PAZARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Dolabına, tavanına ya da bodrumuna gireceksen ne bulursun? Bir Louis Vuitton cüzdanı, Spor faturası, Rolex saat ya da unutulmuş başka bir lüks eşya olsun, bu eşyaların bir miktar değer taşıdığı şüphesizdir. Ama, tuttuğunuz maddenin gerçekte inandığınız miktarda olduğunu nereden biliyorsunuz? Blockchain teknolojisinin uygulamaya konulduğu yer burasıdır, ki bu sektörde büyük bir göçme yaratabilmektedir. Son yirmi yılda, lüks mallar piyasası yaklaşık 3 trilyon dolar değerindedir ve tüm dünyada çeşitli şekillerde bulunabilmektedir. Sanat eserleri, mücevherler, eski okul elektroniği, giyim eşyası ve hatta yıllarca hatta yüzyıllar öncesine dayanan alkolü beraber düşünelim…

 

Mevcut pazarda bile, bu malların, belirli bir ürünün veya markanın yaşam döngüsünü daha iyi izlemek için çalışan ve olası sahtecilik sorunlarıyla uğraşan güvenilir ve doğrulanabilir bir sisteme ihtiyacı vardır. Ayrıca, bu alıcılar ve satıcılar arasında daha şeffaf işlemler ve ilişkiler sağlar. Blockchain teknolojisinin uygulanacak en uygun mekanizma olduğuna inanılmaktadır; çünkü şu anda karşı karşıya olduğu lüks mal pazarının bir çok dezavantajına hitap edebilmektedir. Bu yazıda, lüks eşya pazarına Blockchain teknolojisinin uygulanabileceği örnekler bulunmaktadır. Lüks mal piyasasının karşı karşıya geldiğine inanılan ilk büyük sorun şeffaf, standartlaştırılmış bir adil fiyatlandırma endeksinin olmamasıdır. Bu sistemde, tüketiciler, ödeyecekleri fiyatın sektör genelinde “adil” veya “standart” olup olmadığına dair bir garanti olmamasıdır. Genellikle, tüketiciler tipik olarak, bir öğenin değerli olduğuna inandıkları değerlere kendi değer ölçütlerini de katarlar. Ancak, hangi endeks veya faktörler gidiyor? Her şey bir tüketicinin (ve bir satıcı) satın alma (veya satış) ile ilgilenen bir öğenin değerini nasıl ölçtüğüne değinmektedir. Bu pazarlarda birçok kez, satıcı genellikle işin arkasındaki sanatçı veya yaratıcıdır. Seyahat ettiğiniz ülkeye, işlem yaptığınız ekonomiye ve satın almayı düşündüğünüz mallara bakılmaksızın, fiyatlandırma şeffaflığının olmaması, ticaretin her iki tarafındaki katılımcılar için büyük bir caydırıcılık görevi görmektedir. Blockchain, bu lüks malları doğrulamak ve doğrulamak için hem satıcılar hem de tüketiciler tarafından kullanılabilecek bir sistem sağlayabilmektedir. Bazı raporlara göre, taklit moda pazarı her yıl tüketicilere 450 milyar dolar kadar mal olabilmektedir. Yıllar geçtikçe, % 50'den fazla bir süre için istediğiniz herhangi bir spor forması veya kıyafeti satın alabileceğiniz üçüncü taraf siteleri veya orijinal İpek Yolu'na benzer pazarlar gibi çevrimiçi siyah pazarların ortaya çıktığı görülmektedir. Teknoloji veya elektronik alanlarını satın almak isteyen tüketiciler için eBay ve Amazon, aradıklarını bilemeyen müşterileri hedeflemek için iyi yerde bulunmaktadır. Ancak, bütün bu malların ortak noktası nedir? Materyal, dikiş, renklendirme ve hatta “resmi” etiket üzerindeki bazı kelimelerin sadece gramatik yazımlarına bakabilirsiniz. Ne kadar çok seyahat ederseniz, otantik bir rodajdan o kadar iyi ayırt edebilirsiniz. Yıllar geçtikçe, % 50'den fazla bir süre için istediğiniz herhangi bir spor forması veya kıyafeti satın alabileceğiniz üçüncü taraf siteleri veya orijinal İpek Yolu'na benzer pazarlar gibi çevrimiçi siyah pazarların ortaya çıktığı görülmektedir. Blockchain teknolojisini uygulayarak tüccarlar ve tüketiciler, bir dijital defterde bulunan bir malın tüm yaşam döngüsünü izleyebilir, nihai üretime kadar tüm yollarla ilgili gerekli tüm bilgileri sağlamaktadır. Blockchain gibi kimlik doğrulama sistemlerinin geliştirilmesi ve kullanılması, sahtekarlık ve sahtecilik riskini en aza indirirken, açık bir provenite ve değerlemenin sağlanmasına yardımcı olmaktadır. Lüksü değerlendirmek için blockchain teknolojisini uygulamak. Yeni ya da eski, lüks markaların sürdürülebilir iş uygulamalarının sağlanmasına yardımcı olacak yeni teknolojilerin benimsenmesinin önemini bilmesi gerekmektedir. Blockchain teknolojisi, tüketici talebi nedeniyle sürdürülebilirliğin sağlanmasında kilit bir bileşen olarak hizmet edebilmektedir. Tüketiciler lüks mallarının nereden geldiği konusunda giderek daha bilinçli hale gelmektedir. Blockchain teknolojisini uygulayarak tüccarlar ve tüketiciler, bir dijital defterde bulunan bir malın tüm yaşam döngüsünü izleyebilir, nihai üretime kadar tüm yollarla ilgili gerekli tüm bilgileri sağlamaktadır. Blockchain gibi kimlik doğrulama sistemlerinin geliştirilmesi ve kullanılması, sahtekarlık ve sahtecilik riskini en aza indirirken, açık bir provenite ve değerlemenin sağlanmasına yardımcı olmaktadır. Blockchain teknolojisinin ortaya çıkmasıyla birlikte şirketler, kendi ekosistemlerini, standart bir teknoloji olarak devralacağı ve devralacağı umuduyla uygulamaya başlamaktadır. Örneğin, Everledger, kısa bir süre önce Nadir Karat Raporu'nu piyasaya sürmüş, tüketicilerin kendi elmaslarını dünyanın herhangi bir yerinde satışa sunmalarını ve değerlendirmelerini sağlamak için Yapay Zeka (AI) ile birlikte Blockchain teknolojisinden yararlanmaktadır. Bu teknolojiyi benimseyen ilk şirketlerden biri olarak faaliyet gösteren Blockchain'e 1,6 milyondan fazla elmas yerleştirmektedir. Dijital kayıttaki girişler, her bir elmas için renk, ton, sertifika numarası ve diğer bilgiler gibi düzinelerce öznitelik içermektedir. 

 

Günün sonunda, tüketicilerin bu teknolojinin nasıl büyümeye devam ettiğini izlemeleri, tüccarların ve tüketicilerin bu lüks eşyaların birçok özelliğine erişebileceği bir mekanizma sağlayarak, ürünlerin doğrulandığı daha sürdürülebilir bir sistem oluşturulmasına ihtiyaç duyulmaktadır. 

 

 

Kaynak: Tıklayınız