GOOGLE, (AI-AAS) GELİŞTİRİRKEN AMAZON BİR DONANIM DEVİ OLUYOR

Amazon kısa süre önce bir dizi yeni donanım ve Alexa entegre ürün geliştirmiştir. Google, Amazon ve Alibaba dünyayı 2018'de evimizde akıllı hoparlörler ile değiştirmektedir. Bu, dikkat ekonomisinin bir sonraki dönemi için bir savaştır ve uygulamalarla ilgili değildir. Amazon, Alexa'nın henüz bir alışveriş kanalı olmadığını keşfetmektedir. Google ve Alibaba, 2018'de her şeyin kişisel asistanına yarışı yakalamak için büyük adımlar atmaktadır. Google’ın yakında kullanıma sunulacak akıllı ekranı, YouTube’un popülerliği için büyük bir kazanç olacaktır. Amazon Prime Video ve Twitch büyürken, henüz YouTube veya Netflix gibi bir gelişim değildir. Temelde, tüketici yerine getirilmesi ve rahatlığı (Amazon) ile kişiselleştirilmiş Reklamlar ve AI-as-a-service (Google) olarak değerlendirilmektedir. Google’ın reklam odaklı gelirde büyük bir öneme sahip olduğu bilinmektedir, ancak Amazon Bulut Sistemleri ve E-ticarette lider olmaya yolunda ilerlemektedir. Google için inanılmaz derecede karlı olabilir, ancak bunun nedeni, tüm reklamcılık ve aramaların bir çiftliğine sahip olmasıdır. Google, inovasyon değil, ortaklıklarda üstünlük göstermektedir. Amazon, zamanla ölçeklenebilen sağlık, bankacılık ve müşteri odaklı hizmetler gibi yatırımlara daha fazla yatırım yapma olasılığına sahiptir. Amazon'un önümüzdeki üç yıl içinde AmazonGo'nun 3.000'e ulaşması beklenmektedir ve Amazon, Apple'ın 1 trilyon dolarlık piyasa değerinin 1 milyon dolar seviyesine ulaşmasının ardından 2. şirket olmuştur. Ancak, Google Home’un bana sağlayabileceği hizmetler, Alexa’nın Alexa Skills’in inanılmaz derecede ilginç bir ekosistemidir. Alexa bile 2018'de Google Home ve Google Home Mini satışlarının patlamasıyla parlaklığını kaybetmektedir. Amazon, eğlence dünyasına başarılı bir şekilde dönüştüğü için, Google’ın (Alfabenin) Android, Chrome, Google Haritalar ve arama motoru kullanımı, DeepMind ile dünyanın en heyecan verici şirketlerinden biri olmaya devam etmektedir. Google’ın kişisel yardımcısının ne kadar hızlı geliştiği, bunu tahmin etmemiz bile zordur. Google, Çin'deki sansür ürünlerine geçerek, YouTube'u veya algoritmaların bizi ya da çocuklarımızı yönlendirdiği karanlık sokakları sansürleyememek için özerk silahları desteklemeyi tamamıyla desteklemektedir. Alfabenin eylemleri ve kelimeleri senkronize edilmemektedir. Dünyanın başka bir şirketten daha fazla Yapay Zeka (AI) yeteneğine sahip olsa bile, ele alınması gereken ciddi sorunlara sahiptir. Ancak Amazon, şüpheli işçi tedavisi sorunları ve gıda damgaları üzerinde çalışan birçok E-ticaret deposu ve teslimat işçisiyle daha agresif bir şirkettir. Hiçbir şirket, eksik istihdam problemini ve eksik istihdamın Amazon'dan daha yeni işsizliği nasıl gösterdiğini daha iyi göstermemektedir. Çalışanlarının ortalama maaşlarına hızlı bir bakış, otomasyonun hepimiz için çalışmanın geleceği üzerindeki etkisinin altında yatan bir problem olduğunu göstermektedir. Google, bir zamanlar çalışmak istediğimiz şirket, ama Amazon, tüketicilerin güvendikleri bir şirket konumundadır. 2022'de, Amazon'dan yiyecek siparişi verebiliyor, Facebook'ta belirli verileri bulabilir ve dünyayı ve kendimizi Google üzerinden görebilecek bir konumda olacağız. Amazon bu arada bir yenilik fabrikası ve patent dehasıdır. Ancak uzun vadede, 2020'lerde ortaya çıkacak olan Çin Teknik Hanedanlığı ile rekabet edemez. 2019–2024, Amerikan teknoloji şirketlerini en üstte, teknolojinin liderleri olarak gördüğümüz son yıllar olabilir; bu, yüzyılın geri kalanı için tekrar göremeyeceğimiz bir olay olacaktır. Bunun nedeni, Asya’nın girişim sermayesi sisteminin, Silikon Vadisi’nin bile ötesinde, Çin Hükümeti’nin teknoloji, Yapay Zeka (AI) ve veri-ilgi ekonomisinin geleceğine çok fazla katkısı olduğu yönündedir. Eğer Amazon bir tüketici değeri ekosistemi ise, Google gerçekten 2020'lerde büyümekte olan hayatımızın Yapay Zeka (AI) aşk meselesidir. Google’ın küçülen marjları ve Amazon’un Reklamcılıktaki 3. oyuncusu olarak yer alması, Baidu ve Huawei gibi Yapay Zeka (AI) merkezli şirketlerin, pek çok kişinin gelmediğini görmeleri için gerçek bir yer olmasını sağlayacak bir araç anlamına gelmektedir. Google ve Amazon’a ayak uydurmak demek, bunun anlamı, tüketicinin veri merkezi ekonomisine kökten bağlı olduğunu göstermektedir. Google, Android'le ceplerimizde ve Play, Chrome ve Maps gibi verileri toplayıp reklam sunabilen bir filo uygulamasıdır. Ama Amazon, hayatınızı daha somut ve doğrudan bir şekilde geliştiren bir indirim sağlayan oyuncudur. Ancak Amazon Alexa gözlükleri ve ev robotları, Google'ın ev halkımıza hissettiğinden çok daha yakında daha kişisel hissedebilir.

 

Hizmet olarak Yapay Zeka (AI)'ya geçiş, otonom araçlardan veya perakende otomasyondan daha yıkıcıdır, dolayısıyla Google bu savaşların 3'ünden birini kazanabilirse, en azından Amazon’un kenar boşluklarının eninde sonunda tutulmasının beklendiği durumlarda bile alakalı kalabilir. Bununla birlikte, Google veya Apple'ın sağlık hizmetleri, bankacılık veya geleceğin reklamı gibi konularda Amazon'la rekabet edip edemeyeceği açık değildir.

 

Kaynak: Tıklayınız