İŞLETMENİZİN ÇEVRİMİÇİ PARA KAZANMASI NASIL TEST EDİLİR?

İşletmeniz için her şeyi değiştirecek bir çevrimiçi iş fikriniz olduğunu düşünelim… Tutkularınızı, hedeflerinizi ya da yeteneklerinizi paraya dönüştürmenin bir yolu olabilir. Böylece, kendi işinizin patronu olabilirsiniz. 

İşletmeniz için web sitesi tasarımına para yatırır ve çevrimiçi işletmeniz için içerik oluşturmaya başlayabilirsiniz. Ziyaretçiler, yavaş yavaş websitenizi keşfedebilir. Çevrimiçi bir şeyi satmaya çalışan herkes daha önce bu deneyimi yaşamıştır. İşletmelerin başarısız olmasının birçok nedenlerinden biri, yalnızca pazarlarına ait bilgileri olmamasıdır. Websitenizin karlılığını test etmenin birçok yolu vardır;

 

Kolay yol ve zor yol olarak ikiye ayırabiliriz. Fikrinizin para kazanma şansının olup olmadığını bilmek için en hızlı ve en ucuz yol, başka birinin yapmak istediğiniz şeyden kar elde edip etmediğini kontrol etmektir. Bir iş için fikir oluşturduğunuzda, ister blog isterse e-ticaret mağazası olsun, rekabetin varlığı sizi cesaretlendirmemelidir. Rekabet iyidir, çünkü yapmanız gereken tek şey, rakiplerinizden daha iyi ya da farklı bir teklif yaratmaktır. 

 

Peki bunu nasıl yapabilirsiniz? Beraber inceleyelim..

 

1. Rakiplerinizi bulun

Çevrimiçi işletmenizde herhangi bir rekabet olup olmadığını kontrol etmenin en kolay yolu, basit bir Google araması yapmaktır. Örneğin, çevrimiçi iş fikrinizi arama çubuğuna yazın, iş tavsiyesi arayan kişilerin kullanacağı cümleleri kullanın. Örneğin, “iş koçu” arama terimi bu alandaki en köklü web sitelerini getirecektir.

 

2. Yarışmayı araştırın

Araştırma birçok yönden yararlıdır. Araştırmalar, rakiplerinizin para kazanıp kazanmadığını, nasıl para kazandıklarını ve rakipleriniz için neyin işe yaradığına bağlı olarak kendi fikrinizi nasıl geliştirebileceğinizi size söyleyebilir. Araştırma aşamasında, çözmeniz gereken iki ana soru vardır:

Rakipleriniz para kazanıyor mu? Daha fazla değer nasıl sunabilirsiniz?

 

Gelir raporlarını kontrol edebilirsiniz. Bazı işletmeler, ne kadar para kazandıkları ve bu paranın nereden geldiği konusunda çok açıklardır. Aylık gelir raporlarını, yalnızca yaptıkları belirli miktarı değil, aynı zamanda paranın nereden geldiğini de ayrıntılı olarak açıklıyorlar. Rakipleriniz bir gelir raporu sunuyorsa, yapmanız gereken tek şey onu analiz etmektir. Matthew Woodward, blogunda aylık gelir raporları yayınlamaktadır.  Ancak, rakiplerinizin büyük çoğunluğu gibi gelir tabloları yayınlamazsa ne olur? Başarılarını nasıl ölçümleyebilirsiniz o zaman? Biraz daha zor olsa da, karlılıklarını tahmin etmenin bazı yolları vardır;

 

Ürün incelemelerini kontrol et

Rakipleriniz bir ürün ya da hizmet sunuyorsa, müşteriler, müşteri yorumları bırakmışlardır. Bir ürün ne kadar iyi yorum almışsa o derecede başarılı olur ve buna bağlı olarak iş de karlı olur. 

 

3. Nasıl geliştirebilirsiniz?

Rakipleriniz sizinle çalışacak çok şey verecektir. Karlı olduklarını ve paralarını nasıl kazandıklarını bile öğrenebilirsiniz. Bir sonraki aşama, pazarları için değer yaratmayı içermektedir. Bunu nasıl yapacağınızı öğrenebilirsiniz:

 

Bültenlerine kaydolmak. Sundukları ürün ve hizmetleri kullanmak. Yorum bölümlerini ve müşteri yorumlarını okuyun.

Buradaki işiniz, rakiplerinizin sunduklarına benzer veya daha fazla bir değer yaratmak veya hatta belki de farklı bir açıdan, örneğin bir iş koçundan ziyade kadınlar için bir iş koçu olmaktır. Bu şekilde, müşteri tabanınıza hedeflenmiş bir mesajla daha fazla değer sağlarsınız. Rakipleriniz hakkında yapabileceğiniz her şeyi öğrenmelisiniz. Müşterileri kimler, sahip oldukları acı noktaları ve bir hizmet ya da üründen ne hoşlanıp nefret ettiklerine kadar her şey… Daha sonra müşterilere daha iyi hizmet verebilmenin yollarını beyin fırtınası yapabilirsiniz. Yeni fikirlere daha fazla dikkat etmeniz ve tam olarak yatırım yapmadan önce bunları gerçek dünyada test etmeniz gerekmektedir.  Sonunda, para kazanabileceğiniz benzersiz bir işletmeye sahip olacaksınız. İnternet küresel olduğu için herhangi bir grubu hedefleyebilirsiniz. 

 

Eğilimleri arayın

Google'ın yükselen popülerliği belirlemek için dikkat çekici bir aracı vardır; buna Google Eğilimler denmektedir. Belirli bir arama teriminin sıklığını ve hacmini gösterir. Bir düşüncenin yaşayabilirliğini belirlemek için mükemmel bir araç haline getirmektedir. Örneğin, fikriniz güvenlik uçağı satmayı içeriyorsa, popülerliğini de kontrol etmek için Google trendlerini kullanabilirsiniz.

İdeal müşterilerinizle konuşun

Ürününüzü veya hizmetinizi kimlerin oluşturduğunu düşünün. Kaç yaşındalar? Zamanlarını nerede geçiriyorlar? Sorunları ve arzuları nelerdir? Sonra o insanlarla bulup ve konuşabilirsiniz. İdeal müşterilerinizle sohbetlere katılın. Sosyal medyadaki fikrinizle ilgili konuları veya grupları arayın. İdeal müşterilerinizin Facebook'ta olduğu gruplara veya Reddit gibi forumlara katılabilirsiniz. Onları bulduktan sonra görüşmelere katılın. Sorular sorun, anketleri iletin, kullanıcıları özel olarak mesaj atın ve onlar ve ihtiyaçları hakkında daha fazla bilgi edinmeye çalışın. Onlarla çevrimdışı olarak görüşebilirseniz bu bir artıdır. Bu aşamada kurmaya çalıştığınız şey, gerçekten işletmeniz için bir talep olmasıdır. Gerçek sorunları ve arzuları olan gerçek insanlar size sunmak zorunda olduğunuz şeylere ihtiyaç duyarlar. Bu bizi testin son aşamasına getiriyor, minimum canlı ürününüz (MVP).

 

3. Bir MVP oluşturun

Ayrıca minimum canlı ürün olarak bilinen bir MVP, Eric Ries tarafından popüler hale getirilmiştir. Bu, bir üründe ihtiyacınız olan en az miktarda özellik sunar, böylece öğrenebilmeniz için yeterli bir değer sunmaktadır. MVP, ürününüzün beğenildiği, beğendiği veya beğenmediği özellikler gibi, varsayımlara cevap vermek için vardır. Çevrimiçi işletmeler söz konusu olduğunda, MVP'lerin kurulumu kolaydır. Tutarlı bir değer yaratarak ve bu ağlarda ilişkiler kurarak, insanların sunmanız gereken şeyle ilgilenip ilgilenmediklerini ölçebilirsiniz. İlgilenmiyorlarsa, kendinize çok fazla para ve zaman kazandırmış olursunuz, ancak eğer öyleyse, lansman yaptığınızda, başlamak için büyük bir kitle tabanınız olur. Bir ürünü satmadan veya üretmeden önce satabileceğinizi test etmek isterseniz, MailChimp ile ücretsiz bir açılış sayfası oluşturabilirsiniz.

 

 

Kaynak: Tıklayınız