WALMART, MAKİNE PERFORMANSINI NASIL KULLANIYOR?

Walmart 1962'de kurulmasına rağmen, perakendecilik ve müşteri deneyimini, Makine Öğrenimi (ML), Nesnelerin İnterneti (IoT) ve Büyük Veri'yi kullanarak dönüştürmenin en ileri noktasındadır. WalmartLabs'taki müşteri deneyimi mühendisliğinin VP'si Lauren Desegur, Makine Öğrenimi (ML) yoluyla alışveriş deneyimini geliştirdiğimiz bir köprü oluşturulduğunu belirtmektedir. Walmart, satış ve müşteriyi harekete geçiren perakende teknolojisini geliştirmek için laboratuvarında 11.000'den fazla mağaza ve çevrimiçi deneyimi ile her iki dünyanın en iyisini kullanmanın avantajına sahiptir. 

 

Walmart'ın yeni perakende teknolojisiyle müşteri deneyimini geliştirmeyi umduğu diğer bir şey de Scan and Go Shopping uygulamalarıdır. Eczane ve para hizmetleri alanlarındaki müşteriler, ödeme sürecinin bazı yönleri için Walmart uygulamasını kullanacaklar ve sayaçlara ulaşana kadar beklemek yerine daha sonra mağazaya girip çıkmak için ana kuyruğu geçebileceklerdir. Bu, Amazon Go konsept mağazasında kullanıldığı şekliyle bilgisayar görsellik, sensörler ve makine öğrenimi kullanımı ile ödeme sürecini tamamen atlayabilme yönündeki bir adımdır. Walmart, ortak ev teslimatlarının dağıtım yollarını optimize etmek için Makine Öğrenimi (ML)’ni kullanmaktadır. Walmart'ın operasyonlarını etkileyebileceği yeni yollardan biri de, mutsuz veya sinirli alışveriş yapan kişileri tanımlamak için yüz tanıma teknolojisini kullanmaktır. Makineler, sıradakilerin yüz ifadeleri aracılığıyla farklı hayal kırıklıklarını tanımlamayı öğrendikçe, ödemeleri yürütmek için ek iş ortaklarını tetikleyebilir ve en sonunda bir alışveriş yapanın satın alma davranışında eğilimleri analiz edebilir. 2015 yılında Walmart, bu teknolojiyi, hırsızlığı tespit etmek ve önlemek için denedi. Walmart'ın bir patent başvurusuna göre, bir sonraki adım, ürün kullanımını izlemek, ürünleri gerektiği gibi otomatik olarak değiştirmek ve son kullanma tarihlerini veya ürün geri çağırmalarını izlemek için IoT etiketlerini ürünlere entegre etmek gibi görünmektedir. Bir RFID sistemi çamaşır deterjanı kaç kez aldığınızı izleyebilir ve ne kadar kaldığını tahmin edebilir. Bu bilgi alışveriş listenize eklenebilir ve tüketici davranışını göstermek için Walmart veri kasalarına gönderilebilir.

 

Kaynak:Tıklayınız