YAPAY ZEKA (AI) PERAKENDE SEKTÖRÜNÜ DEĞİŞTİRİYOR

CB Insights'ın bir raporuna göre, 2013'ten 2018'e kadar, perakende yapay zeka girişimleri, 374 anlaşmada 1,8 milyar dolar kazanmıştır. Perakendecilerin büyük ölçüde, hem e-ticaretlerini hem de fiziksel mağaza stratejilerini rekabette kalmak için yeniden düşünmelerine zorlayan Amazon sayesinde çok büyük bir fark yaratmaktadır. EMarketer'e göre, Amazon'un tüm e-ticaret satışlarının yaklaşık yarısını ve tüm perakende satışların yüzde 5'ini 2018'in sonunda yakalaması beklenmektedir. CB Insights, Whole Foods'in en iyi satıcılarını birkaç hafta boyunca en yüksek raf alanı için 300.000 $ civarında şarj etmeyi düşündüğünü bildirmektedir. Bilgisayar vizyon platformu Trax Retail, fiziksel mağazaların dijital versiyonunu oluşturmak için mağazadaki kameralardan, robotlardan veya cep telefonlarından görüntüler kullanarak fiziksel raflarda ne olduğunu analiz etmektedir. Bu arada, Walmart zaten fiyat etiketleri ve eksik öğeleri raflarda izlemek için Bossa Nova robotları kullanıyor. Mart 2018 ayında L'Oréal, geleneksel güzellik şirketi için benzersiz bir hareket olan artırılmış gerçeklik başlatması Modiface'ı satın almıştır. Modiface, L'Oré al'in, kullanıcıların farklı saç stillerini denemelerini sağlayan Style My Hair mobil uygulamasını başlatmasına yardımcı olmuştur. Sephora ve Estée Lauder gibi markalar da AR uygulamalarını kullanmaktadır. Müşteriler farklı sanal makyaj görünümlerini dener. Perakendeciler daha sonra envanter ihtiyaçlarını daha iyi tahmin etmek için yüz şekli, kırışıklık ve cilt tonu üzerinde toplanan verileri analiz eder. Ulusal Perakendecilik Federasyonu tarafından hazırlanan bir rapora göre, insanların sadece yüzde 21'i, öncelikle çevrimiçi alışveriş yapanların kimliğini belirlerken ankete katılanların yüzde 21'i, mağazalarda ihtiyaç duydukları öğelerin en az yarısını satın aldıklarını belirtmektedir. 2016 yılında Seattle'daki ilk parasız mağazasını piyasaya sürdüğünden beri Amazon Go, ayak izlerini Seattle, San Francisco ve yakında New York City'de genişletmiştir. Amazon ayrıca, San Francisco tabanlı başlangıç ​​AiFi gibi diğer girişimlerin Yapay Zeka (AI), kamera ve sensörler kullanarak, kasıtsız mağaza teknolojisi geliştirmeye teşvik etmektedir. Ulusal Perakendecilik Federasyonu'na göre, hırsızlık ve evrak hatası, diğer şeylerin yanı sıra, ABD'li perakendecilere yaklaşık 47 milyar dolardır. 

 

Kaynak: Tıklayınız